Brezilya'nın Oscar adayı gişede tarih yazıyor

Ülkede bu yüzyılın en büyük 7. filmi

IMDb kullanıcılarından 8,9 gibi yüksek bir puan alan Hâlâ Buradayım, bu yıl Filmekimi kapsamında Türkiye'de de izleyiciyle buluşmuştu (StudioCanal)

Brezilyalı sinemacı Walter Salles imzalı Hâlâ Buradayım (Ainda Estou Aqui), dünya prömiyerini yaptığı Venedik'te En İyi Senaryo ödülünü kazanmasının ardından başladığı yolculuğuna devam ediyor. 

Geçen hafta En İyi Uluslararası Film dalında Akademi Ödülü için kısa listeye kalan Hâlâ Buradayım, Salles'in "geri dönüş filmi" diye lanse ediliyor. 

Gişe fenomeni

1971'de Rio de Janeiro'da geçen yapım, Brezilya gişesinde de bir fenomen haline geldi.

fazla oku

Bu bölüm, konuyla ilgili referans noktalarını içerir. (Related Nodes field)

Brezilya'nın, askeri diktatörlüğün giderek sıkılaşan pençesinde ezildiği dönemi mercek altına alan drama, eski milletvekili Rubens Paiva'nın ordu tarafından gözaltına alınması ve karısı Eunice'in tutuklanmasıyla başlıyor.

Eunice günler sonra serbest bırakılsa da eşi Rubens ortadan kayboluyor. 5 çocuğuyla ortada kalan kadın, ailesinin paramparça oluşuyla hem aktivist hem avukat hem de kahraman olarak hayatını ve kendini baştan yaratmak zorunda kalıyor.

2012'den beri yeni film çekmeyen 68 yaşındaki Salles, Hâlâ Buradayım'ı Rubens'in oğlu Marcelo Rubens Paiva'nın kitabından beyazperdeye uyarladı.

Hasılatı 11 milyon dolara dayandı

İlk olarak gösterime girdiği 7 Kasım hafta sonunda Brezilya gişesinde bir numaraya yükselen film, vizyon yolculuğuna güçlenerek devam etti.

Pazar gününe dek Brezilya'da 10,7 milyon dolar hasılat elde etmeyi başardı.

İkinci haftasında izleyici sayısında yüzde 28'lik bir artış gösteren film, üçüncü haftasında Brezilya'da yılın en başarılı filmi oldu. 

Hâlâ Buradayım, Salles'in Altın Ayı ve Altın Küre ödüllü filmi Merkez İstasyonu'nu (Central Station) da geride bıraktı.

Çarpıcı drama ayrıca bu yüzyılın en büyük 7. Brezilya yapımı filmi oldu. 

"Bunu tahmin edemezdik"

Salles, daha önce Deadline'a verdiği röportajda, filmin ülkede beklenmedik bir kültürel fenomen haline geldiğini söylemişti: 

İnsanlar jeneriğin sonuna kadar filmde kalıyor ve sosyal medyada, bulundukları gösterim salonundaki deneyimin nasıl olduğunu yazıyorlar... Bu bir tür kültürel, sosyolojik politik fenomen haline geliyor. Bunu tahmin edemezdik. Ve bu bana edebiyatın, sinemanın, müziğin unutulmaya karşı inanılmaz araçlar olabileceğini düşündürdü.

W Magazine'in Genel Yayın Yönetmeni Sara Moonves, yılın en iyileri arasında gösterdiği filme övgüler yağdırarak şöyle yazmıştı:

Aylar önce izlediğimden beri bu film hakkında düşünüyorum. Başrol oyuncusu Fernanda Torres muhteşem ve filmi izledikten sonra ona performansından ne kadar etkilendiğimi söyleme heyecanını yaşadım. Film gibi onun da hak ettiği Altın Küre adaylığını almasına çok sevindim. Umarım bu ödül sezonunda daha pek çok ödül alırlar.


Independent Türkçe, Deadline, W Magazine

Derleyen: Nazlı Erdol

DAHA FAZLA HABER OKU