Sarah Young – The Independent
İngiltere’de Barbie’lerin şiddet kurbanları gibi gösterildiği sergi gelen şikayetlerin ardından kaldırıldı.
Middlesbrough bölgesindeki Pineapple Black Galerisi’nde yer alan sergide partnerinden şiddet gören ve istemediği bir çocuğu doğurmak zorunda kalan Barbie’ler gibi görüntüler bulunuyordu.
Ancak Barbie’lerin sergilendiği Galeri’nin vitrini önünden geçenler “rahatsız edici içeriği” ve küçük çocukların da bu görüntüye maruz kalması gibi sebeplerden ötürü şikayette bulundu.
Bunun üzerine 10 Nisan’da kurulan sergi 8 gün sonra kaldırıldı. Ancak sergi 11 Mayıs’a kadar Galeri’nin başka bir yerinde gösterilmeye devam edecek.
Galerinin Direktörü ve eserin sahibi Lidia Lidia konuya ilişkin yaptığı açıklamada, sergiyi kadına karşı şiddete dikkati çekeceğini düşünerek tasarladığını söyledi.
Lidia, “Eserimin provokatif ve zaman zaman da rahatsız edici bulunduğunun tamamen farkındayım. Ancak bugünlerde sanatın, toplumu adil ve eşit şekillendirecek en güçlü araçlardan biri olduğuna inanıyorum. Tepki niteliğinde güçlü bir mesaj vermek çoğu zaman gerekli. Küçük çocuklarla böyle konular hakkında konuşmanın çok zor olabileceğinin farkındayım ancak bu eğitimin verileceği asgari bir yaş sınırlaması yok ve genellikle şiddete en çok maruz kalanların çocuklar olduğu unutulmamalı” dedi.
Galerinin Yardımcı Yönetmenleri Bobby Benjamin ve Stephen Irving de eser hakkında şikayet aldıklarını belirterek şunları kaydetti:
“Bizim için esas olan sanatçıya haksızlık etmeden eserini düzenlemekti. Toplum olarak bu tür konuları öteliyor ve yokmuş gibi davranıyoruz. İnsanlar bu konular hakkında konuşmak istemiyor çünkü eğer konuşursak onları kabul etmiş sayılıyoruz. Her zaman serginin amacına ulaşmasını isteriz; yani eseri insanların gözüne sokmak isteriz. Belki bu tartışmayı alevlendiren biz olmamalıydık ama biri bunu üstlenmeliydi.”
*İçerik orijinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Independent Türkçe’nin editöryal politikasını yansıtmayabilir.
https://www.independent.co.uk/life-style
Independent Türkçe için çeviren: Ayşe Yıldız
© The Independent