Video oyun devi Valve'ın başkanı şirketin oyun sektöründe devrim yapmak ve insan deneyimini temelden değiştirmek üzere insan beynini bilgisayarlara bağlamanın yolu üzerinde çalıştığını açıkladı.
fazla oku
Bu bölüm, konuyla ilgili referans noktalarını içerir. (Related Nodes field)
Yeni Zelanda'dan 1 News'e verdiği demeçte Gabe Newell, Valve'ın açık kaynaklı bir beyin-bilgisayar arayüzü (BCI) yazılımı geliştirmek için nörobilim platformu OpenBCI ile birlikte çalıştığını söyledi.
Şirketin hedefleri arasında sanal gerçeklik tarzı bir başlıkla insanların kendilerini video oyunlarına tamamen kaptırmalarını sağlamak var; ama Newell nihai potansiyelin neredeyse sınırsız olduğunu iddia ediyor.
Newell "Herkesin başlıklara yerleştirilmiş yüksek çözünürlüklü (beyin sinyali) okuma teknolojilerine farklı model cihazlarla sahip olabilmesi için açık kaynaklı bir proje üzerinde çalışıyoruz" dedi.
Ürün tasarımı üzerine tartışmalarımızın çoğu kulağa bilimkurgu gibi geliyor... İnsanların beyinlerinde etten oluşan çevre dokuların aracılık etmediği deneyimler yaratma becerimiz aslında (duyularımızla) mümkün olandan daha iyi olacaktır.
Bu demek oluyor ki beynin görsel, işitsel veya duyusal geri bildirimden sorumlu kısmına doğrudan erişilmesi sayesinde kullanıcının deneyimi, gözleri veya kulaklarıyla beynine iletilen deneyimden katbekat daha gelişmiş olacak.
Newell "Artık mümkün olan en iyi görsel gerçekçilik için gerçek dünyayı ölçü almayı bırakacağız" diye ekledi.
İnsanların beyninde yaratabileceğiniz deneyimlerle kıyaslandığında gerçek dünya yavan, renksiz ve bulanık görünecek.
BCI'larla epey hızlı bir şekilde gerçeklikten daha üstün deneyimler yaratabileceğiz. Ama işlerin tuhaflaştığı yer burası değil. İşin tuhaflaştığı nokta, kim olduğunuzun bir BCI aracılığıyla düzenlenebilir hale gelmesi.
BCI'lar aracılığıyla duyguları veya düşünceleri "düzenleme" fikri yeni bir fikir değil. Bu fikir daha önce Elon Musk'ın nöroteknoloji girişimi Neuralink tarafından ortaya atılmıştı.
Geçen yıl Neuralink, beyin sinyallerini ve aktivitesini izlemek için bir domuzun beynine yerleştirdiği, çalışan bir BCI aygıtı tanıtmıştı.
Geçen ağustosta yaptığı bir sunumda Musk, çipin beyin ve omurga problemlerini çözmeye yardımcı olması için kullanılacağını ama nihayetinde kendiliğinden hareket eden bir Tesla aracını telepatik yollarla çağırmak gibi bir dizi uygulamada kullanılabileceğini belirtmişti.
"Körlüğü çözebilirsiniz, felci çözebilirsiniz, sağırlığı çözebilirsiniz" demişti.
Gelecekte anılarınızı kaydedip yeniden oynatabileceksiniz ... Nihayetinde onları yeni bir vücuda veya robot bir vücuda indirip yükleyebilirsiniz.
Valve henüz çalışan bir cihazın ticari olarak ne zaman piyasaya sürülebileceğine ilişkin herhangi bir detay vermedi; fakat Newell bunun 2022'den önce olmasının mümkün olmadığını ima etti.
Newell ayrıca oyun sektörünün ötesinde BCI teknolojisindeki gelişmelerin vücudun iyileşmesini ve performansını en üst düzeye çıkarmak için uykuyu "çalıştırdığınız bir uygulamaya" dönüştürebileceğini belirtti.
Beynin esnekliğinin insanlara kol yerine dokunaçları olduğunu bile düşündürebileceğiniz anlamına geldiğini iddia eden Newell kullanıcıların böyle bir teknolojiyi kabul etmesinin tamamen güvene bağlı olduğu uyarısında bulundu.
"Bu sistemleri virüslere veya o tarz şeylere karşı daha az savunmasız kılan sihirli bir şey yok" dedi.
Bunların uzun vadede sağlığı tehdit etmeyecek, güvenli sistemler olduğuna dair çok daha fazla güven duymaları gerekecek.
* İçerik orijinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Independent Türkçe'nin editöryal politikasını yansıtmayabilir.
https://www.independent.co.uk/life-style
Independent Türkçe için çeviren: İrem Oral
© The Independent