Koronavirüs nedeniyle evde mahsur kalan Çinliler online oyunları çökertti

World of Warcraft devam eden ani patlamadan en kötü etkilenen oyunlardan biri

Vuhan'da 12 Aralık 2019'da tespit edilen Kovid-19 nedeniyle şimdiye dek 2 bin 126 kişi hayatını kaybetti (AP)

Çin'in video oyun endüstrisi, koronavirüs salgını sonrasındaki yaygın gecikme ve arızaların etkisi altına girdi.

Ülkenin her yerinde insanlar hastalık kapmaktan kaçınmak için evde kalmaya zorlanırken online oyunlar oynamak zaman geçirmek için bariz bir yol gibi görünüyor.

Ne yazık ki pek çok kişi Çin'deki sunucuların bu yükü taşıyamadığını fark etti.

fazla oku

Bu bölüm, konuyla ilgili referans noktalarını içerir. (Related Nodes field)

Oyun şirketi Blizzard, World of Warcraft Classic oynamaya çalışan Çinli oyuncuların, oyuncu akını nedeniyle uzun bekleme süreleriyle karşılaşmasının ardından bir özür yayımladı.

Popüler savaş arenası oyunu Honor of Kings gibi oyuncu talebini karşılamak için ciddi şekilde donatılmamış mobil oyunlar da koronavirüsün artçı etkilerinin bedelini ödedi.

Sektör analisti Daniel Ahmad her gün 100 milyondan fazla insanın Honor of Kings'e giriş yapmaya çalıştığını, bu sayının salgın patlak vermeden önce yaklaşık 60 milyon olduğunu söyledi.

Bazı oyun şirketleri bu oyun patlamasını sermayeye çevirip ücretsiz promosyonlar veya süre kısıtlı oyun içi etkinlikler düzenlemeye başladı bile. Örneğin Tencent, kendi bilgisayar oyunu mağazası WeGame aracılığıyla 55 oyununu ücretsiz hale getirdi.

 

 

*İçerik orijinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Independent Türkçe’nin editöryal politikasını yansıtmayabilir.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/games/news

Independent Türkçe için çeviren: Noyan Öztürk

© The Independent

DAHA FAZLA HABER OKU