Beyoncé, 20 yıl önce halen Destiny's Child'ın üçte biri olarak anılıyordu. Ta ki 24 Haziran 2003'te "Dangerously in Love" çıkana kadar.
Beyoncé'nin ilk solo albümü sadece kariyerinin gidişatını değiştirmekle kalmadı, pop müziğin sonraki 20 yılının şekillenmesine de yardımcı oldu.
fazla oku
Bu bölüm, konuyla ilgili referans noktalarını içerir. (Related Nodes field)
Dangerously in Love, Billboard 200'e zirveden giriş yaptı, Crazy in Love gibi hâlâ sevilen hit şarkıları ortaya çıkardı ve Beyoncé'ye 5 Grammy Ödülü birden kazandırdı.
Ancak onu efsane yapan sadece müziği değildi. Markus Klinko tarafından çekilen albüm kapağı da müzik tarihinde kendine has bir yer edindi. Beyoncé'nin ikonik elmas görünümlü büstiyeri, Rock and Roll Hall of Fame'de bile sergilendi.
Insider, albümün 20. yıldönümünü kutlamak için Klinko'yla konuştu.
İlham ve spontane bir karar efsaneyi yarattı
Klinko, Beyoncé'yle 2000'de tanıştı. O dönemde Destiny's Child'ın şarkısı Bills, Bills, Bills müzik listelerinde ilk kez bir numaraya yükselmişti. Klinko, Vibe dergisi için grubu fotoğraflamak üzere işe alındı.
Vibe'dan telefon gelene kadar kim oldukları hakkında hiçbir fikrim yoktu. Annesi stilistlik yapıyordu. Beyoncé'yi gösterip 'Şu ortadaki, çok büyük olacak, çok karizması var' dediğimi hatırlıyorum. Annesi de 'Evet, biliyoruz' dedi.
Klinko'nun öngörüsü gerçekleşti ve sadece birkaç yıl sonra, bu kez solo olarak Beyoncé'yle çalışması için çağrıldı.
Klinko, prodüksiyon öncesi yaptıkları görüşme sırasında Beyoncé'nin Laetitia Casta'nın bir fotoğrafına atıfta bulunduğunu söyledi. Fotoğrafta Casta, ışıltılı bir örümcek ağının üzerinde, neredeyse çıplak ve ışıklara sarılmış durumda görülüyordu.
Bu görüntüyü gerçekten çok sevdiğini ve böyle bir şey yapabileceğimizi söyledi. Bunu nasıl yorumlayacağımı bilemedim.
Ancak çekime geldiğinde, Beyoncé'nin annesi ve kariyerinin başındaki stilisti Tina Knowles-Lawson sayesinde çözüm gümüş tepside geldi.
Klinko, "Bu sahte elmaslarla bezeli bluzu getirdi ve ben de bunun bir fırsat olduğunu hemen anladım" dedi.
Beyoncé'ye getirdim ve dedim ki, 'Al bakalım. İşte bunu yapmalıyız.'
Ancak Beyoncé bu stili beğenmediğini söyledi.
Güzel olmadığını düşündü çünkü annesi uzun eteklerle eşleştirmek istemişti. Beyoncé, 'Balo ya da kırmızı halı kıyafeti gibi görünecek ve ben bunu yapmak istemiyorum' dedi.
Sorunun ne olduğunu anlayan Klinko, fotoğrafın kalbindeki kontrastı yaratmak için kolları sıvadı ve fotoğraftaki düşük belli koyu mavi kot pantolon işte o zaman devreye girdi.
Ancak Klinko'nun çözmesi gereken başka bir sorun daha vardı çünkü Beyoncé, "Yanımızda kot pantolon yok. Hiç getirmedik" demişti.
Böylece Klinko, kendi kot pantolonunu çıkarıp denemesi için Beyoncé'ye verdi. Ödünç blucin işte yaradı ve Klinko'nun kot pantolonu fotoğraftaki kontrastı güçlendirdi. Böylece pop müzik tarihinin unutulmaz albüm kapaklarından biri ortaya çıkmış oldu.
Klinko, Beyoncé'nin yanı sıra Lady Gaga, David Bowie, Jennifer Lopez, Britney Spears, Mary J. Blige ve Mariah Carey gibi dünyaca ünlü isimlerle çalıştı.
Independent Türkçe, Insider