Usta yönetmenden korku üçlemesine övgü

Serinin son halkası Türkiye'de yarın vizyona giriyor

MaXXXine'de başroldeki Mia Goth'a 29 yaşındaki pop yıldızı Halsey (solda) eşlik ediyor (A24)

Ünlü sinemacı Martin Scorsese, bağımsız yönetmen Ti West'in uzun süredir hayranı.

Scorsese, ABD'nin köklü gazetelerinden New York Times'a bir mektup yazarak West'in MaXXXine'le sonlanan X üçlemesini övdü.

Üç filmde üç dönem

Üçlemenin yıldızı Mia Goth, her filmde Maxine ve Pearl adlı karakterleri canlandırdı. Filmlerin her biri farklı bir yılda geçti. Scorsese'nin açıklamasına göre West, bu üç film için her dönemin popüler estetiğini kullandı.

fazla oku

Bu bölüm, konuyla ilgili referans noktalarını içerir. (Related Nodes field)

Oscar ödüllü yönetmene göre West'in X filmlerinin tamamı, "Amerikan sinemasının farklı dönemleriyle ilgili farklı bir korku türünü" barındırıyor.

Scorsese'nin yazdığı gibi üçlemenin ilk filmi X, "1970'ler, slasher (kurbanların keskin aletlerle öldürüldüğü korku filmi türü) dönemi"ni temsil ediyor. 

Pearl ise "1950'lerin melodramını canlı ve doygun renklerle" sergilerken, MaXXXine "1980'lerin Hollywood'unu, kokuşmuşluğunu ve çaresizliğini" ekrana taşıyor.

Scorsese'nin de kaleme aldığı gibi, filmler "sinema kültürünün üç farklı döneminde geçen ve daha geniş bir kültürü yansıtan üç bağlantılı hikaye".

"Cesur ve tamamen sinematik"

New York Times, Scorsese'nin mektubuyla ilgili şöyle yazdı:

Scorsese'ye göre West, modern fikirleri geçmişin estetiğiyle yoğrulmuş filmlerin içine sokarak cesur ve tamamen sinematik bir şey yaptı.

West, daha önce Total Film'e yaptığı açıklamada MaXXXine üzerinde çalışırken Scorsese'nin 1976 yapımı başyapıtı Taksi Şoförü'nden (Taxi Driver) etkilendiğini söylemişti. 
 


Zaman zaman oyunculuk da yapan West, korku türündeki işleriyle tanınıyor. Yönetmenin diğer korku filmleri arasında 2005 yapımı Tüneyenler (The Roost), Şeytanın Evi (The House Of The Devil) ve Ruhlar Oteli (The Innkeepers) yer alıyor.

MaXXXine, Türkiye'de 12 Temmuz'da gösterime girecek.
 

Independent Türkçe, New York Times, IndieWire

DAHA FAZLA HABER OKU