Sarah, hanede önde gelen olarak tanımlanır. İbrahim onun aracılığıyla yüceltildi ve kendisini ona boyun eğdirdi; Tanrı, peygamberlik gücünden dolayı karısına kulak vermesini emretti.
Hahamlar, dünyadaki en zarif dört kadından biri olan ve yakındaki topraklardaki tüm kadınlarla karşılaştırıldığında bile en adil olarak kabul edilen Sarah'nın güzelliğini tanımlamalarında cömerttirler.
Kısırlığı Hahamlar tarafından bir ceza olarak algılanmadı ve 90 yaşında hamileliği, yaptığı iyi işler için bir ödüldü.
Hahamlar, bu harika olaya, Tanrı onu hatırladığında yaşadığı ek mucizeleri de dahil eder: Onun için bir rahim oluşturdu ve tüm vücudu gençliğe kavuştu.
Tanrı onu hatırladığında, tüm sakat ve deforme olanlar iyileşti ve tüm kısır kadınlar hamile kaldı.
Emzirdiği zaman, süt istemeden dünya uluslarının tüm bebekleri için bunu yapabilirdi; bu emzirmenin ardından birçok Yahudi olmayan Yahudiliğe girdi.
Sarah'ın zamansız ölümü, İshak'ın bağlanmasıyla ilgili olarak algılanır.
Machpelah Mağarası'na gömülen ilk Patrikler ve Anaerkillerdi.
Seçkin cenazesi, kapılarını kilitleyen ve Sarah'a saygılarını sunmaya gelen toprak sakinleri tarafından tutulduğu büyük saygıyı öğretiyor.
Farklı gelenekler, Sarah'ın Tanrı'nın adını dünyaya yaymadaki rolünü anlatır.
Annesi genişledi ve hem gelecekteki torunları hem de tüm dünya için Yahudiliğin sıcak koynunu sembolize etmeye başladı.
İbrahim ve Sara evlenmeden önce akrabaydılar. İbrahim şöyle der:
Ayrıca o, annemin olmasa da babamın kızı olan kız kardeşimdir ve karım oldu. (Yar. 20: 12)
Tevrat evlilikleriyle ilgili şöyle der:
Avram ve Nahor kendilerine eşler aldılar, Avram'ın karısının adı Sarai ve Nahor'un karısı Milcah'ın adı, Milcah ve İska'nın babası Haran'ın kızı.
Bu ayetin özel yapısı, hahamların İshak'ı Sarah ile özdeşleştirmesine yol açtı; böylece İbrahim, kardeşinin kızıyla evlendi.
Bir gelenek, Sarah'nın henüz sekiz yaşındayken Haran'da doğmasına neden olmuştur, ancak diğerleri bu hesaplamaya itiraz etmektedir.
Midraş, tüm Ataların ve Anaerkillerin “peygamberler” olarak adlandırıldığını iddia eder (Seder Olam Rabbah 21).
Hahamlar, İbrahim'e (Yaratılış 21: 12) “Sarah size ne söylerse söylesin, onun dediğini yapın” diye öğütte bulunur.
Başka bir tefsir geleneği, Sarah'ı yedi kadın peygamber arasında listeler, diğerleri Miriam, Deborah, Hannah, Abigail, Hulda ve Ester'dir.
Peygamberlik yeteneği, ilahi ilhamın ruhunu gördüğü için isminden de öğrenilir.
Hahamlar Sarah Prov'a başvurdu. 12:4 şöyle söyler:
Yetenekli bir eş kocası için bir taçdır.
Kadın kocası aracılığıyla yüceltilmese de o onun aracılığıyla yüceltildi.
Ayrıca kocasının “hanımı” veya evin metresi olarak da adlandırılır.
Her yerde son sözü söyleyen kocadır, ama burada (Yar. 21:12), “Sarah sana ne söylerse söylesin, onun dediğini yap” diye buyrukta bulunur (Ya Rabba 47: 1).
Midraş, yolculuklarında İbrahim'in kendi çadırına bakmadan önce Sarah'nın çadırını kuracağını da söyler ( Rabbah 39: 15).
Sarah'ın iyi nitelikleriyle ilgili olarak, İbrahim ve Sarah'ın Yahudi olmayanları dönüştürdüğü söylenir.
İbrahim erkekleri, Sara da kadınları dönüştürecekti.
Bu din değiştirenler (Yar. 12: 5) “Haran'da edindikleri kişilerdir” çünkü eğer biri bir Yahudi olmayanı din değiştirirse, sanki onu yaratmış gibi oluyordu. (Ya Rabba 39: 14).
Devam edecek...
*Bu makalede yer alan fikirler yazara aittir ve Independent Türkçe'nin editöryal politikasını yansıtmayabilir.
© The Independentturkish